dag 2 een zware dag - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Tumaini Nederland - WaarBenJij.nu dag 2 een zware dag - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Tumaini Nederland - WaarBenJij.nu

dag 2 een zware dag

Blijf op de hoogte en volg Tumaini

14 September 2014 | Tanzania, Moshi

Op dag twee van onze beklimming naar 'het dak van Afrika' werden we stevig op de proef gesteld. Na een slechte nacht 7 uur vol aan de bak!!
In de nacht waren we alle vier vaak wakker. Het was niet duidelijk of het aan de hoogte lag, of simpel aan de omgevings geluiden. Om zes uur in de ochtend stonden we naast ons bed en na een goed ontbijt werden om 8.30 uur de wandelschoenen onder gebonden. Het doel van dag is een stijging maken van 2700 naar 3650 meter.
De hoogte vorderde door de dag heen maar langzaam en pas na 7 uur lopen bereikten we het volgende kamp. Iedereen was moe en viel meteen op de brits, om even bij te komen. De avondmaaltijd enkele uren later smaakte meer dan voortreffelijk. Mede door de inspanning en de hele dag de buitenlucht.
Het weer vandaag was prima, de zon scheen uitbundig.Het was niet te warm en ook nog niet te koud. Er wordt vannacht wel een koude nacht voorspeld met temperaturen onder het vriespunt. Dat is ook weer wennen, omdat we overdag nog gelopen hebben met +20 graden.
Mede door het heldere weer hadden we vandaag een uitstekend zicht op de berg zelf en de omgeving. Hierdoor hadden we een schitterend uitzicht op de omgeving.
Morgen (maandag) stijgen we door naar 4100 meter. Voor ons alle vier is het voor het eerst dat we op zo´n grote hoogte zijn, met de omstandigheden die daarbij horen. Omdat ons lichaam zich steeds aan moet passen aan die hoogte, hebben we daarna op dinsdag een rustdag. Er wordt ons steeds geadviseerd om veel te drinken. Als we alle adviezen opvolgen komen we zeker tot 3 liter per persoon per dag.
Onderweg krijgen we met de dag meer respect voor onze dragers. Het zijn lokale mensen die voor ons ieder ruim 23 kg aan bagage de berg op dragen.
tot later, kijk ook de nieuwe foto's!!

• 14 September 2014 - 19:38

Christ En Thea:

Hoi mannen

De eerste 2 dagen hebben jullie in ieder geval al gehaald. En dat het zwaar ging worden was ook al wel bekend. Drie liter water drinken op een dag, das veel. Als we jullie straks nog maar herkennen!! Fijn dat er dinsdag een rustdag is. Die zullen jullie ook we nodig hebben. Geniet daar volop van. Morgen veel sterkte met het stijgen naar grotere hoogten. En blijf foto's maken he. Het lijkt me zo mooi daar!! We gaan het hopelijk na afloop zien. Succes verder en blijf genieten!!! Wij blijven duimen voor jullie!!

Groetjes uit Bergeijk

• 14 September 2014 - 19:39

Wilma Vereijken:

Nog veel succes jongens, jullie zullen het nog nodig hebben!!

Gr.Wim en Wilma

• 14 September 2014 - 19:46

Lennert Pelt:

heel leuk en interessant om jullie verslag te lezen.
    is nog niemand hoogteziek geworden?
    ik ben 3 dagen geleden ook op ruim 4000 meter hoogte geweest.
    om op die hoogte te komen had ik meer tijd en acclimatisatie dan jullie dus petje af hoor!

veel succes mannen!

• 14 September 2014 - 19:56

Harrie En Rian:

Hoi mannen,

Respect!! Hebben wij voor jullie.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Heel veel succes!

• 14 September 2014 - 20:05

Tumaini Nederland:

Hoi Mannen

wat een verhaal weer, wij hebben ook respect voor jullie knap gedaan weer mannen. hopelijk dat jullie

vannacht beter slapen. zodat jullie er maandag weer met frisse en uitgeruste moed er tegen aan kunnen gaan.

Succes en zet hem op!!!!!

groetjes uit Hulsel

• 14 September 2014 - 20:06

Jos:

Hallo Wil en zwagers, jullie zijn goed bezig!

En inderdaad heel leuk om dagelijks jullie verhaal zo te kunnen lezen.
    Heel veel succes nog de komende dagen, houd vol en ondertussen ook nog genieten van de natuur en het avontuur!

Groeten uit Bladel

• 14 September 2014 - 21:01

Louis En Corrie:

Hoi Wil en zijn zwagers :
    ik kan me geen voorstelling maken van zoveel hoogte meters ,en wat dat met je lichaam doet.
    Maar geniet van het uitzicht als je daar tijdens de tocht de ruimte voor hebt, en het weer dat toelaat !
    Zet hem op en door naar de volgende dag.
    Groetjes uit goirle

• 14 September 2014 - 21:31

Henri En Nel:

Hoi Wil en medeklimmers, geweldig wat jullie presteren. Nog veel succes en geniet van al het moois wat deze beklimming jullie biedt. Groetjes

• 15 September 2014 - 17:22

Emmy:

Heey beste ooms,
    Ik vind het kei tof wat jullie doen.
    Ik lees in het verslag dat het best wel goed gaat, ik wil daarom jullie ook nog heel veel succes wensen!!!!!!

Dikke kus Emmy

• 15 September 2014 - 19:07

Harm:

Hoi Wil en de rest van het team,

Goed bezig !
    Veel succes de komende dagen met de rest van de meters !
    Jullie zijn er bijna……
    Geniet van jullie rustdag morgen.

Groeten,

Terug naar beneden

18 September 2014

de top gehaald
Tumaini

Stichting Tumaini Children’s Foundation Nederland, in het kort Tumaini Nederland, opereert vanuit de gedachte dat alle kinderen, waar ook geboren, recht hebben om zorgeloos en op een menswaardige manier op te groeien. Het doel van Tumaini Nederland is om kinderen in Tanzania, die leven in armoedige omstandigheden een kans te geven op een leven met: • een veilig onderdak, • gezonde voeding, • adequate medische zorg en • toegang tot onderwijs. Zij doet dit door fondsen te verzamelen middels de organisatie van diverse activiteiten, maar staat ook open voor het ontvangen van geldelijke donaties.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Totaal aantal bezoekers 19003