Eerste dag zit er op - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Tumaini Nederland - WaarBenJij.nu Eerste dag zit er op - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Tumaini Nederland - WaarBenJij.nu

Eerste dag zit er op

Blijf op de hoogte en volg Tumaini

13 September 2014 | Tanzania, Moshi

Vanaf de flanken van de Kilimanjaro bericht Wil over de eerste ervaringen:
'Met 2 uur vertraging vrijdagavond in Tanzania aangekomen. Zaterdagmorgen zochten we na een goed ontbijt de andere groepsleden op die met ons de trekking gaan maken. In totaal zijn we met 17 deelnemers. Naast ons vieren is er een groepje Fransen en een groep Canadezen.
Met een lichte motregen die zacht op ons neerdaalde, moesten we ons twee maal laten registreren.
Daarna werd de mee te voeren bagage geïnventariseerd. Alles werd zorgvuldig gewogen, om de dragers met niet meer dan 20 kg per persoon te laten sjouwen.
Om 14.00 uur in de namiddag maakten we dan onze eerste echte stappen op weg naar de top. De grote Kilimanjaro lag voor ons, maar de top was van beneden af nog niet te zien.
Na een eerste wandel-deel van iets meer dan 3 uur kwamen we aan in het eerste basiskamp. We hadden steeds het gevoel dat we sneller konden lopen maar we kregen steeds te horen: Pole..Pole.. (langzaam, langzaam).
De begeleiders bij de groep maken een prettige indruk: daar gaan we het wel een week mee volhouden.
Vandaag klommen we van 1980 naar 2700 meter.
Wat de hoogte betreft zal het morgen mogelijk zwaarder worden, omdat we dan de 3000 -meter-grens passeren.
We hopen ook morgen (zondag) weer een bericht over onze ervaringen te kunnen melden.'

• 14 September 2014 - 10:07

Maran Wenting:

Hoi Mannen

Erg leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen.
    Lijkt me een hele ervaring maar doe het inderdaad rustig aan ,
    jullie hebben nog een lange weg te gaan.
    Succes mannen en zet hem op.

P.S.( En hoe gaat het met Cees ? Is hij nog om te genieten? Grapje)

• 14 September 2014 - 15:53

Steven Kraaijeveld:

Ha die wandelklimmers,

Laat het een geweldig avontuur worden! Loop niet te hard want hardlopers zijn......... jullie moeten de top wel halen.

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Terug naar beneden

18 September 2014

de top gehaald
Tumaini

Stichting Tumaini Children’s Foundation Nederland, in het kort Tumaini Nederland, opereert vanuit de gedachte dat alle kinderen, waar ook geboren, recht hebben om zorgeloos en op een menswaardige manier op te groeien. Het doel van Tumaini Nederland is om kinderen in Tanzania, die leven in armoedige omstandigheden een kans te geven op een leven met: • een veilig onderdak, • gezonde voeding, • adequate medische zorg en • toegang tot onderwijs. Zij doet dit door fondsen te verzamelen middels de organisatie van diverse activiteiten, maar staat ook open voor het ontvangen van geldelijke donaties.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Totaal aantal bezoekers 19004